BALI

11 december 2016 - Bali, Indonesië

8 December – 12 december.

Met Jetstar JQ106 gevlogen van Perth naar Denpasar. Totale vliegtijd 3uur en 40 minuten. Bij het inchecken aan de balie, hadden we nog een verrassing. Overgewicht (nee niet van onszelf, dat zien we pas als we thuis op de weegschaal gaan staan ), met alle andere vluchten mochten we 25 kilo aan bagage per persoon meenemen, nu maar 20 kilo (Jetstar was de enge budget airline waarmee we deze vakantie hebben gevlogen….). Ja, dat was even schrikken en 25 dollar per kilo overgewicht bijbetalen. Nou ja, dan maar een wat Nasi Goreng minder op Bali. Aangekomen op Bali stond daar (nu wel) het mannetje met het bordje ‘Mr Willem Pronk’, zeer teleurgesteld dat er geen Mrs Pronk erbij stond, wilde Willem mij nu toch hier achter gaan laten ( ha ha ha ). We werden keurig naar ons resort gereden, was inmiddels 7 uur s’ avonds. Prachtige kamer, heel luxe. Dat kan wel hier op Bali. Personeel is heel erg vriendelijk. De volgende dag na het ontbijt zijn wij via het strand naar Seminyak Square gaan lopen. Heb nog nooit zoveel scooters bij elkaar gezien. Het verkeer is heel druk en hele smalle straatjes. Zeg nog tegen Willem, als wij  nu hier met de camper hadden moeten rijden hadden we al geen zijkanten meer gehad. Het is wel heel erg toeristisch maar ook wel weer leuk. Wij lopen graag maar met het hoge vochtigheidsgehalte viel dat wel tegen. Toen terug gelopen en aan het zwembad gelegen (ik viel van vermoeidheid in slaap). Na de middag zijn we naar Beachclub Ku De Ta gelopen om wat cocktailtjes te drinken (was een goede tip van Ronald, net als eten bij Gingermoon…heerlijke Chrispy Duck…mmm). Ku De Ta is een echte yuppen plek en heel erg mooi aan het strand. De cocktail prijzen zijn hier net zoals in Nederland. Wij merken nog niets van al die verhalen dat Bali zo goedkoop is.

Voor de volgende dag boeken we een tour met een privé chauffeur, ja nu begrijpen we het wel. Een hele middag gereden worden kost maar 450.000 roepies, dat is nog geen 35 euro. Daar heb je in Nederland niet eens een fiets voor. We rijden eerst naar Mengwin Royal Temple, daarna naar een zilver smederij/winkel, daarna naar de Monkey Forest en als laatste naar de Jatiluw Rice Terrace. Allemaal even leuk en mooi. Het was de moeite waard. Toch een goede indruk van Bali gekregen. We eten veel nasi en saté en hopen maar dat we er geen buikpijn van krijgen…hihihi. Zaterdagavond heerlijk gedineerd bij Chez Gado Gado, mooi restaurant aan het strand.  ’s Avonds kunnen we heerlijk natafelen op ons eigen prive terras, zalige warme zomeravonden hier. Morgen, zondag, onze laatste dag, gaan we lekker uitslapen, luieren en nog wat rondhangen aan het strand.

Al met al was deze totale reis een reis om nooit meer te vergeten. We zijn zeer dankbaar en zullen deze herinneringen altijd blijven koesteren. We danken alle vrienden, familie en collega’s die ons gevolgd hebben via de reislogger, was erg leuk en we hebben jullie leuke reacties zeer gewaardeerd. Van de hele reislogger inclusief foto’s laten we een mooi boek afdrukken. Ondanks als dit moois zijn we er klaar voor om morgen aan de lange terugreis te beginnen en om iedereen weer te zien. Lekker op naar de kerst! We vliegen met Cathay Pacific CX 784 om 4.05 naar Hong Kong, totale reisduur 4 uur en 55 minuten. Een paar uur wachten en dan weer met Cathay Pacifif CX 271 om half een s’ nachts door naar Amsterdam waar we hopen te landen om 6.15 in de ochtend.

Mochten we sommigen van jullie voor de kerst niet meer zien of spreken, zalig en vrolijk kerstfeest!

Bedankt allemaal!!

THE END

1. Annemarie A.:
    11 december 2016
    hoi Blanca & Willem, nog even een paar uurtjes genieten, neem gerust nog een cocktailtje (ze zien er goed uit op de foto's, zo smaken ze ook?) en sterkte met de terugreis, we kijken naar jullie uit :-)
  2. Erik en Nel:
    11 december 2016
    Ja Blanca en Willem, jullie reis zit er weer op, en nu weer lekker naar huis! Fijn dat jullie ook weer hebben genoten van Bali, en wij hebben weer genoten van jullie verhalen!
    Een hele goede terugreis, en gauw weer tot ziens in Zoetermeer!
  3. Ronald:
    12 december 2016
    Boppers! wat een top reis. alles erop en eraan, nu terug naar 5 graden celcius haha.
    Laatste snik warme lucht meenemen in je koffer.
  4. Wilma en Ronald:
    12 december 2016
    Schrijf ik hele verhalen... zie ik ze niet terug..
  5. W. van de Luigaarden:
    12 december 2016
    Heerlijk genoten van jullie verhalen en prachtige foto's. Goede reis terug!!!!!
    xx Wendy