Perth

8 december 2016 - Perth, Australië

Woensdag 30 november.

We staan op ontbijten en ruimen de camper op. Nu afwachten of de reparateur op tijd komt om de accu bij te vullen zodat we op tijd kunnen vertrekken. Maar om half tien arriveert hij. De accu wordt opgeladen en we kunnen gaan rijden. Het is maar 15 minuten rijden naar de inleverplaats van de camper. We leveren het in en lopen naar het vliegveld (10 minuten). Adelaide heeft een zeer modern rustig vliegveld. We vertrekken precies op tijd en landen ook op de afgesproken tijd, 3 uur vliegen en 2,5 uur tijdsverschil. We staan te wachten op de koffers en wie staat opeens naast ons, Sonja. Wat gek zomaar staan we in Perth naast Sonja. Ric staat voor te wachten met de auto. We omhelzen elkaar en als de koffers er zijn lopen we naar hun auto. Nou ja auto.., nee een limousine, een grote Lexus met een zelf ontworpen kenteken: Lexury. Ook door Rick worden we hartelijk ontvangen. Dan rijden we naar hun huis. O, wat zalig, weer een gewoon huis.., na alle hotels, appartementen, camper… We krijgen een slaapkamer met veel ruimte en een groot bed. Heerlijk na 8 dagen in een camper slapen..hihihi. Ik ben wel wat nerveus. We kennen elkaar al jaren maar hebben nooit bij elkaar gelogeerd. En de mannen kennen elkaar ook niet echt goed. Hoe zal het gaan.

Maar wat een gastvrije familie. Na een paar uur voelt het al alsof ik er al heel lang ben. De volgende dagen worden we door Ric en Sonja flink verwend. Ze laten ons dagelijks verschillende plekken in- en rond Perth zien. De eerste dag rijden we zelfs bij elkaar 500 km zodat ze ons de Pinnacles kunnen laten zien. Wat een prachtig iets, allemaal rotsen op mooi geel zand. Nou ja, kijk maar naar de foto’s. We worden naar mooiste plekken gereden, Lake Herdsman, Kings Park en we zijn een dagje naar Fremantle geweest (zelfde rondje als WA en Max bij hun bezoek aan Australië hebben gedaan). Daarbij een bezoekje aan het Shipwreck Museum wat helemaal is ingericht om de resten van de eerste ontdekkers van Australië ten toon te stellen. Onder andere een stuk van de romp van de Batavia en resten/voorwerpen van de Zuytdorp en de Vergulde Draeck. Als de Nederlanders iets beter hun best hadden gedaan in die tijd hadden we hier gewoon Nederlands kunnen spreken…hihihi. Fremantle is een leuk kustplaatsje met leuke oude gebouwen en een gezellig centrum met een leuke markthal.

En zo doen we gezamenlijk veel leuke dingen. Ook al het uitheemse eten is hier leuk. Veel Aziatische eetzaakjes, Vietnamees, Japans, Peking eend en noem maar op. Gisteren gegeten bij Jamie’s Italian Restaurant, was erg leuk en lekker (Jamie zelf stond aan de afwas….). Alles wordt gedaan om het ons naar onze zin te maken. De twee kinderen Michelle en Michael zijn ook super lief. We spelen natuurlijk ook Rummikub en Yahtzee. Het dipje wat ik even had vorige week is helemaal weg. We genieten en er wordt veel gelachen. ( krijg zelf een nieuwe bijnaam:minimens) Woensdag met de auto naar Mandurah geweest. Is een soort modern Venetië. Leuk met een bootje doorheen gevaren, prachtige dag. Heel veel dolfijnen gezien die rond onze boot zwommen, nou ja, kijk maar naar het foto album (West Australia). Ik kon er bijna eentje aaien!! Sonja is dat wel gelukt, ze was helemaal gelukkig!! Prachtig om te zien. Daarna een stuk gewandeld naar de haven en toen naar huis. We zitten bijna iedere dag op de veranda. Dat hebben we vanmiddag ook weer gedaan, thee met Christmas Pudding hmmmm. Eind deze week gaat de temperatuur naar 37-38 graden…dus tijd om te gaan…hihihi.

Al met al is het een tijd geworden om nooit meer te vergeten. Lang hebben we er over gedaan om dan toch eindelijk te gaan en nu zit het er al weer bijna op. Het verhaal Australië is nu achter de rug. De laatste bestemming komt er aan, nog een aantal dagen genieten en lekker bijkomen (voor zover dat nodig is, hihihi) op Bali. We voelen ons bevoorrechte mensen dat we deze reis hebben mogen doen. Een hele grote dank aan Sonja, Ric, Michelle en Michael Van der Feltz die het einde van onze reis door Australië onvergetelijk hebben gemaakt.

En dan horen we: “This is the captain speaking, we are now landing in Denpasar, Bali…….. doors maybe opened”.  Ja, dit betekent dus echt het einde van de reis door Australië. Maar eerst nog een paar dagen Bali onveilig make

1. Erik en Nel:
    8 december 2016
    Wat fijn dat jullie zo genoten hebben van de tijd in Perth bij jullie vrienden Sonja, Ric en de kinderen! De vakantie in Australië kan niet meer stuk! Nu nog genieten van een paar dagen Bali, en dan weer lekker naar huis naar jullie kinderen ! Gezellig hoor als we jullie hier weer zien!
  2. Sonja:
    8 december 2016
    Het was heerlijk om jullie op bezoek te hebben. We hebben genoten, zoveel te vertellen en zoveel lol . Het is zo leuk dat jullie nu weten hoe wij leven. We kijken nu al uit naar jullie volgende bezoek xxx