Adelaide

29 november 2016 - Kangaroo Island, Australië

Zondag 27 november.

’s Middags aangekomen in Adelaide. Vanaf Kangaroo Island, de Ferry, Cape Jervis, tot de camping was ongeveer 100 km. De overgang van hele rustige wegen waar je weinig/geen auto geen huizen en niemand ziet, naar de drukke stad valt even tegen. We komen aan op de camping van de Big4 aan de kust, pal aan het strand. De ligging is super. Of toch niet, lijkt wel een kinderparadijs. Overal kinderen op fietsjes, stepjes, wel met helm op (is verplicht hier, goeie zaak….). En druk…! (weekend toerisme Adelaide…). We krijgen een plek aangewezen en willen daar parkeren maar dat gaat even mis. Boem met de achterkant tegen een paal (gelukkig hebben we alle risico’s op voorhand afgekocht). He, balen zeg.. Komt ook door de vermoeidheid. De laatste dagen flink wat kilometers gemaakt, het is ook weer warmer geworden. Al met al besluiten we dat we de komende dagen de camper niet te gaan gebruiken. Lekker ff rustig aan. Zelf hapje gemaakt, daarna wat spelletjes gedaan en gaan dan naar bed.

De volgende morgen is het opeens een stuk rustiger op de camping. De meeste gezinnen zijn vertrokken (allemaal weer maandag naar school). De zon schijnt en we kunnen lekker buiten ontbijten. We besluiten te lopen naar Glenelg (is de badplaats van Adelaide, dat is ca 4 kilometer hier vandaan) en nemen daar de tram naar het centrum van Adelaide. Al wandelend door de stad zie je overal kerstversiering en iedereen is kerstinkopen aan het doen. O jee, ik krijg opeens heimwee. Wil naar huis mijn eigen huis versieren voor de kerst. Gezellig, lampjes, kaarsjes. Jullie begrijpen wel dat je op zo een moment alles romantiseert. Weet namelijk heel goed dat ieder jaar als ik de kerstboom aan het optuigen ben ik er na anderhalf uur al weer schoon genoeg van heb, hahaha. Wat ook heel raar aanvoelt is de kerstsfeer in de zon bij 27 graden. Kerst is altijd vroeg donker, overal verlichting en lekker de openhaard aan. Ook weer zo iets, ik was vroeger namelijk niet anders gewend in de tropen. In Adelaide Brondgelopen, is een van de oudste steden van Australie. Na wat geslenter besloten om lekker ff te gaan lunchen, ook een beetje uitrusten…gegeten bij een heerlijk seafood restaurant (Louca’s). Ook kopen we wat lekkere taartjes voor bij de thee. Na het eten voel ik me weer een stuk opgeknapt. We wandelen nog wat en nemen dan weer de tram terug naar Glenelg en lopen weer 4 kilometer terug. Een hele ontspannende dag.

Vandaag, dinsdag, hebben we besloten lekker te gaan golven. Tegenover de camping is een golfbaan. Heerlijk samen gelopen, daarna terrasje zitten en terug naar de camper. Lekker buiten bij de camper boterhammetje gegeten en we besluiten vandaag lekker niks meer te doen. Rust op zijn tijd is ook heerlijk. Morgenochtend leveren we de camper in (vlakbij vliegveld) en vliegen we om ca 13.00 uur naar Perth. We sluiten South Australia vandaag af. Volgende ronde….kijken we naar uit, eindelijk bij onze vrienden. Ook heerlijk om weer even in een gewoon huis te mogen zijn….(Rick, Sonja….jullie zijn gewaarschuwd, hihihi). Adieu Camper, bedankt voor alle blauwe plekken…..maar was wel een hele leuke ervaring en hadden we niet willen missen. Weer veel gezien en gedaan. O jaaaah, Cor Toet, 29 november…gefeliciteerd jongen!! Nu hoor je ook bij de club van wijze zestigers…Welkom!! Het leven begint nu

1. Erik en Nel:
    2 december 2016
    Beetje laat met reageren, maar ja, wij moeten gewoon werken, maar lees wel altijd jullie verhaaltjes hoor, geniet ik van!
    Had ik daar ook rond de kersttijd, zo raar kerst in een warm land! Wij hebben toen daar trouwens wel een kunstkerstboom gekocht, en als we gingen rijden zetten wij hem opgetuigd en wel in ons douche/wc hokje in de camper!