Australie-Nederland

29 november 2016 - Kangaroo Island, Australië

at leuk is hier is dat iedereen enorm geinteresseerd is waar je vandaan komt en meestal komt er dan vervolgens dat men iemand heeft/kent in Nederland. We maken dat dagelijks mee. Het sterkste voorbeeldje is de dag dat we de Grand Canyon walk gingen doen in de Blue Mountains. We waren nog volop aan het afdalen toen we een paar werklui tegen kwamen. Ze waren diverse wandelpaden en trappen aan het opknappen. We waren nogal verbaasd hoe ze allerlei materialen op die plek hadden gekregen. Ik begon een praatje met een jonge gast die aan het werk was. Hij vertelde me dat er dagelijks een helicopter kwam die allerlei spullen liet afdalen. Begrijpelijk...hoe anders...Op zijn beurt vraag die jonge gast aan mij waar wij vandaan komen...Nederland....Oh, zegt hij, daar komt mn opa vandaan. Oh, wat leuk, is ons antwoord. Hij begint vervolgens te vertellen dat z'n opa uit Skeveningen komt....zn achternaam is "Jol"....je bent dan toch weer stomverbaasd dat die dingen zo moeten zijn. Zo komen we dus dagelijks mensen tegen met zo een soort verhaal. In Adelaide liepen we gisteren door de "Grote street"..Op de Ferry boot naar kangaroo Island staat er een man achter de bar. Ik bestel wat, reken af en zeg 'thank you, have a nice day'. zegt hij terug...'graag gedaan'. ik draai me weer om en hij begint te lachen en verteld dat zn dochter in Groningen woont..Hij vertelde er ook bij dat Groningen zo dicht bij Amsterdam is....daar rij je zo naar toe...dat weer over de relativiteit van afstanden, Ze zijn hier anders gewend....Sprak een vrouw die een paar keer per jaar ff 2000 km rijdt om bij haar vader op bezoek te gaan.....