Great Ocean Road

22 november 2016 - Melbourne, Australië

Maandag 21 november.

We hebben de wekker om 6 uur gezet zodat we om half zeven zouden gaan rijden naar het vliegveld van Sydney. Vlucht naar Melbourne vertrekt om 11.00 uur. Moeten ook de auto inleveren en in de ochtend is er ( hoorden we) best wel veel file richting Sydney. De rit vanuit Blue Mountains naar Sidney Airport is ca 2,5 uur (zonder file en vertraging…). Zo gezegd, zo gedaan. We rijden rustig en kletsen gezellig. Maar deze rust duurt niet lang. Ik zie een bordje afrit vliegveld maar volgens Willem is dat het niet (er zijn verschillende terminals). Volgende bordje ook niet. Ja, jullie raden het al we missen dus de afrit naar het vliegveld. Direct na de gemiste afslag…boem, in de file…stapvoets rijden en de klok loopt door… Inmiddels was het al half tien. Het volgende halfuur, dat ga ik maar niet beschrijven, de spanningen liepen hoog op, hihihi. Shit bijna een aanrijding phhhh, kwam een scooter zomaar uit een uitrit de weg op, gelukkig reageerde Willem bliksemsnel, anders….  Ik dacht dit gaan we niet meer redden…o.k het zei zo...dan maar een volgende vlucht. Maar uiteindelijk zonder dat we allebei een hartaanval kregen (scheelde niet veel..hihihi) zijn we toch heelhuids aangekomen en nog net op tijd.. Phhh volgende keer logeren we maar dichter bij het vliegveld….hihihi

Maar goed, alle stress van ons afgeschud , kom we gaan onze camper ophalen. Het avontuur kan gaan beginnen. Wat een groot ding , Willem krijgt heel veel uitleg en we gaan rijden. Op dat moment was het 36 graden. Komen we aan in Barwon Heads (schitterend mooi dorpje aan de kust) regelen we een standplaatst en boem onweer, regen en koud dat het werd!!! Van 36 naar 16 graden in een uur tijd. Brrrrrr. Camperrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!! Daar zit je dan met zijn tweeën in de camper proberen alles op te bergen ( 2 grote en 2 kleine koffers). Boem, auw pfhh. Willem ik heb een hele boel bulten zal ik de dokter bellen. O nee, dat komt door het achter elkaar stoten van je hoofd in de CAMPER. Maar dan staat alles op zijn plek, we eten wat, spelen yatzee en gaan rustig slapen, prima geslapen overigens!

Dinsdag 22 november. De volgende morgen staan we op en maken gezellig samen een ontbijt en dan begint het gevoel al te komen. Dit is waarvoor we de camper hebben geboekt. Gevoel van vrijheid. Daarna gaan we rijden, de ‘Great Ocean Road’, bestemming vandaag is Apollo Bay.  De Great Ocean Road is prachtig. Iedere bocht die je maakt zie je weer een prachtig uitzicht van de oceaan. Het een nog mooier dan het ander. We stoppen een aantal malen, drinken wat en gaan verder met onze reis. Ja, het is krap en ja je moet improviseren maar ik doe het zo weer, een Camper huren. Heerlijk. Morgen rijden we naar

1. Martin meester:
    22 november 2016
    Jullie maken Australie wel heel aantrekkelijk. En nu ook nog camperen.... geniet en blijf ons jaloers maken!
  2. Ronald:
    22 november 2016
    hahaha prachtig verhaal. Nou is maar goed dat de kids hier niet bij waren;) have fun boppers! great ocean road en goed kijken he veel walvissen en zeehonden te zien!
  3. Marjolein:
    23 november 2016
    Lieve Blanca en Willem,
    wat een geweldige verhalen en prachtige foto's! Wat leuk dat ik op deze manier mee kan genieten van jullie avontuur!
    GENIET, GENIET, GENIET!
    Liefs, Marjolein