Blue mountains

20 november 2016 - Blackheath, Australië

18 november 2016.

We zijn op ons gemak opgestaan en daarna lekker naast het hotel gaan ontbijten. Vervolgens uitchecken en de auto ophalen. Het is een grijze Kia geworden. Nu op ons gemak rijden naar ‘Parklands Country Gardens & Lodges’ in Blackheath. We zijn onderweg eerst gestopt bij een waterval in het plaatsje Wentworth Falls, was prachtig om te zien, daarna naar The Three sisters dat zijn driebergtoppen genaamd, Mechni, Wimlah en Gunnedoo in het plaatsje Katoomba. Geloof het maar, dit heb ik echt niet zelf verzonnen. Ook weer mooi om te zien. Kan niet anders zeggen dat ook hier alles even mooi is. Je weet gewoon niet waar je naar moet kijken. Ja, van dit alles kregen we ook nog honger . Lekker buiten gaan zitten en frietjes met kippenpootjes gegeten, heerlijk. Toen doorgereden naar ons hotel. Wohhhhh wat ziet dit er prachtig uit. (zeker na hotel Sydney…). Wat een entree, tuin en kamer, hier kan ik het wel echt uithouden. Wat lekkers voor op de kamer gehaald en daarna lekker douchen en uitrusten.

De volgende morgen heerlijk ontbeten en daarna gingen we een wandeltocht doen van 5,5 km die drie uur zou duren. The ‘Grand Canyon’ wandelroute. We beginnen aan een moeilijke afdaling. Na ongeveer 15 minuten kijken we elkaar aan en besluiten terug te gaan, dit kan namelijk wel erg zwaar worden. Willem neemt nog een foto en op dat moment bedacht ik me. Nee Willem, we gaan niet opgeven, we gaan door tot het bittere einde. Gelukkig maar. Dit alles had ik niet willen missen. Het begin was moeilijk maar daarna ging het prima, heel veel afdalingen, trappen, mooie watervallen, rotsen. Maar ja, alles wat je naar beneden loopt moet je ook weer terug klimmen….. Dat is natuurlijk zwaar. Maar het idee dat ik dan straks rustig een taartje kan eten doet wonderen. We stappen door als twee tieners. En ja hoor, na drie uur en een kwartier hebben we het gered. We geven elkaar ‘high five’ en lopen zo trots als een pauw (dat wij oudjes dit ook kunnen, want onderweg alleen maar hele jonge lui gezien die ons voorbij lopen) terug naar de auto. Op de terug weg even gestopt in Katoomba en daar en daar wat gegeten. Terug naar ons appartement en relaxen. Morgen weer een dag.

Zondag 20 november.

Na het ontbijt zijn we met de auto gereden naar de Megalong Valley (20 minuutjes). Daar was een boerderij met loslopende paarden, ezels, varkens en vogels. De eigenaren waren super aardig. Mochten zo lang we wilden over hun landgoed lopen. We hoopten kangeroes te spotten maar ik geloof dat ze allemaal nog rustig aan het wakker worden waren. Daarna terug naar het appartement omkleden en gingen we heerlijk golven op de Bleackheat . Heerlijk, het was niet te warm vandaag, rond de 23 graden  met wat bewolking. En ja….., vandaag beter gespeeld dan prof William Pronk. Nu pizza eten ( lekker gezond….. in de camper gaan we dat echt anders doen!). Vanavond inpakken en op naar het volgende avontuur. Morgenochtend vroeg opstaan, moeten terug rijden naar Sydney airport, daar auto inleveren (klein deukje William nam de bocht iets te kort….., lastig met stuur aan de linkerkant….hihihi). Om 11 uur vliegen we met Qantas QF 427 naar Melbourne waar we de camper gaan ophalen. Heel spannend hoe we dat gaan ervaren. Volgende keer meer hierover. Iedereen die tot nu toe gereageerd heeft, super en hartstikke leuk, bedankt daarvoor. Alles wat we nu schrijven, inclusief foto’s, laten we een boek van afdrukken. Dus voor ons later een hele leuke herinnering.

1. An:
    20 november 2016
    Knap hoor die bergtocht, klinkt als genieten!!
  2. Annemarie A.:
    20 november 2016
    zonder inspanning, geen ontspanning........:-)
  3. Erik en Nel:
    20 november 2016
    ha ha Blanca, gewonnen met golfen van Willem, goed bezig meid, en ook nog een zware afdaling en beklimming van 3 uur gedaan, toppie! Leuke foto's ook weer, kan zien dat jullie genieten, ziet er allemaal prachtig uit! Kan je, zeker met het geplande fotoboek, jaren van genieten! Kijken weer uit naar het volgende verslag, groetjes ook van Erik!
  4. Wilma en Ronald:
    20 november 2016
    Hallo lieve vrienden.. klinkt als grenzen verleggen..uitdagingen aangaan.. verbaasd zijn over je eigen kunnen.. klinkt als genieten..ervaren en delen van een ervaring .. dank.. jullie nog even doorgenieten..wij wachten op de volgende update