Port Douglas

10 november 2016 - Port Douglas, Australië

10 November 2016.

Vanmorgen om 6.30 na 7 uur vliegen, geland op vliegveld van Cairns. Daarna zijn wij onze huurauto op gaan halen. En dan gereden naar Port Douglas. Ben nu al verliefd op dit land  en we zijn er nog maar een paar uur. De weg naar ons appartement was prachtig. Het appartement mag er ook zijn: Meridian at Port Douglas. De mensen zijn zeer vriendelijk. Over de temperatuur mogen we ook niet klagen, het is vandaag 33 graden. Vandaag doen we een beetje rustig aan. Na het eten gaan we wandelen in Port Douglas.

Morgen moeten we namelijk weer vroeg op. Om acht uur worden we opgehaald om met een Catamaran te zeilen en duiken/snorkelen naar de Low Isles. Dit is een dieper gelegen kleine eilandgroep aan het begin van de Great Barrier Reef.

Hoe dit was horen jullie binnenkort weer en met alle mooie foto’s erbij.

Groetjes aan iedereen vanuit het zonnige Australie.

11 november 2016.

Vanmorgen moesten we toch maar de wekker zetten. We zouden om 8 uur worden opgehaald dus ja…geen keuze. Lekker gedoucht en toen stond buiten op het terras van ons appartement een heerlijk ontbijtje klaar (ontbijt gemaakt door Willem en buiten al 27 graden), niets te klagen dus.

En toen gauw naar beneden. De bus kwam voor rijden. “Hello folks, how are you today, you are in paradise”. Haha, de bewoners zijn zeer hartelijk. Altijd in voor een praatje. Ronald, Nel, Erik, Fleur en de Ruisjes, jullie hebben allemaal gelijk. Het is een prachtig land. Goed, terug naar mijn verhaal. We werden naar de haven van Port Douglas gereden en daar lag de Catamaran van Sailaway klaar. Aan boord kregen we eerst thee en koffie met iets lekker erbij. Toen wat praktische uitleg en we gingen varen naar de Low Isles. We moesten overstappen op een andere boot met een glazen bodem. Daar konden de mensen die niet mee wilden gaan snorkelen in ieder geval een indruk krijgen van de Great Barrier reef. Willem ging met de groep snorkelen en ik zat, nadat ik met de glazen boot mee was gaan varen, lekker op het strand de ‘Linda’ te lezen. Om één uur waren we weer terug op de Catamaran. Voetjes schoonspuiten want de eigenaar was daar heel resoluut over. “No sand on my boat..”, hihihi. Heerlijk geluncht aan boord en om een uur of vijf waren we weer in ons appartement. Nog een heerlijke cocktail voor het slapen gaan….Het was een prachtige dag.

Zaterdag 12 november.

Tja, vanmorgen opnieuw de wekker laten afgaan…pff vakantie…. We moesten namelijk om negen uur in Cairns (ruim een uur rijden vanaf Port Douglas) zijn want daar moesten we om half tien op de trein stappen. De Kuranda Scenic Railway. Deze trein brengt je naar het Rainforest, onderweg twee prachtige uitkijkpunten (oa Barron Falls, een prachtig stuwmeer en een mooie waterval) en in Kuranda Village (eindpunt) uitstappen. Kuranda is een leuk kunstenaars dorpje in het regenwoud. Veel leuke eetzaakjes en winkeltjes (Willem z’n eerste Crocodile Curry gegeten). De eerste krokodil gezien en de eerste Kangaroo. Oeps, de tweede, onderweg naar Cairns vanmorgen lag er eentje aangereden langs de weg. Na het bezoek aan Kuranda gingen we terug met de Skyrail (kabelbaan) deze eindigt in Smithfield waar we weer met een bus werden terug gereden naar Cairns. Wat een prachtige dag. Zeer indrukwekkend. Veel groen, mooie bomen. Wat een natuur. En dit alles bij 33 graden. O ja, toen we weer terug kwamen in Cairns op de foto gegaan met de kerstman, deze was vandaag gearriveerd…Maar, het zit er weer op.

Morgenochtend weer de wekker ( om 4.30, pffff) want we vliegen om 7.30 met Quantas naar Hamilton Island. Daar hebben we geen afspraken. Dus een paar dagen uitslapen, eindelijk. Het is de bedoeling om daar lekker niets te doen. Appartement aan het strand, beetje lezen en relaxen. Oepssssss, ik zag net dat er een tennisbaan is en een gym. Nee Blanca je gaat dat allemaal niet doen… Of me dat gelukt is horen jullie volgende keer. Tot gauw. Liefs B&W.

1. Wilma en Ronald:
    10 november 2016
    Hier natte sneeuw en regen....en Willem.... files files files.
  2. An:
    10 november 2016
    Ohhh wat fijn!! Nu even geen gestress meer....mits jullie je niet verslapen ;) Fijne dag op het water! Liefs uit het koude Nederland x
  3. Erik en Nel:
    10 november 2016
    Eindelijk in Australië, wat een rust na HongKong hè, en wat is het mooi daar hè! Gaaf hoor straks met een catamaran naar het Great Barrier Reef, geniet ervan!
  4. Nel:
    13 november 2016
    Leuk dat jullie er zo van hebben genoten, en nu lekker even relaxen op Hamilton Island! Wij zijn toen naar Daydream Island geweest ( hoort ook bij de Whitsunday eilanden) en heb daar toen voor het eerst (levende) kangeroe's gezien! Mooie foto's sturen jullie ook, zo genieten wij ook weer mee! Fijne dagen op Hamilton eiland, en sportse daar ook, want dat kan je toch niet latenGroetjes!
  5. W. van de Luigaarden:
    14 november 2016
    Wat een prachtige foto's heerlijk! Lekker van genieten veel plezier en Pronkie met een grote bocht om die sportschool heen
  6. B&W:
    Hallo Bruintjes,
    Het is inderdaad zoals jullie verteld hebben heerlijk hier.
    We genieten van ieder minuut want het gaat snel allemaal.
    Groetjes aan iedereen
  7. B&W:
    Hallo Wendy,
    Leuk dat je reageert.
    Hier gaat alles oke. Het is echt prachtig.
    Ja toch twee keer getennist en toch tussendoor naar de gym.
    Alles oke op kantoor. Vliegen de orders binnen.
    Doe iedereen de groeten en tot horens
  8. B&W:
    Hallo Wilma en Ronald,
    Ja Ronald zwemmen moet je even alleen doen. Zwem hier genoeg.
    Prachtig land. We zijn nu op dit eiland aan het relaxen op morgen naar Sydney.
    Groetjes