Whit Sundays, Hamilton Island

13 november 2016 - Hamilton Island, Australië

Zondag 13 november

Vanmorgen om halfvijf opgestaan, snel even de badkamer in en dan om vijf uur wegwezen…..moeten met de auto nog een uur terugrijden naar Cairns. Om halfacht vliegen we naar Whit-Sundays, Hamilton Island. De weg tussen Port Douglas en Cairns is en bochtige kustweg, veel bochten en hoogte verschillen. Mooie vergezichten onderweg maar deze ochtend, zo vroeg, geen oog daarvoor.. Om zes uur zijn we op het vliegveld. Auto wegbrengen naar Hertz, inchecken en daar gaan we…Het is een klein prop toestel waar we mee vliegen (vliegtijd naar H.I is ca 70 minuten). Dat kan niet anders want de landingsbaan op H.I is een korte…op het moment dat het toestel de grond raakt is het met zijn allen in de remmen want anders haal je het niet en wordt het snorkelen..hihi. Net voordat we landen kunnen we alle eilanden van Whit Sundays prachtig vanuit de lucht zien liggen.

H.I is eigenlijk 1 groot resort, er zijn een aantal hotels/resorts en er is een schitterende Marina/jachthaven waar de restaurants en winkeltjes zijn. Waarom het 1 groot resort is? Als je bv bij een restaurant reserveert geef je je naam op en waar je verblijft en men ziet je gegevens. Dat is op het hele eiland, ICT heeft hier een aardige job gehad. Iedereen zit op hetzelfde netwerk. Ook bij aankomst op het vliegveld is alles toppie georganiseerd. Uiteraard landen er kleine toestellen dus het aantal reizigers wat per vlucht arriveert is klein maar alles wordt voor je geregeld. Auto’s zijn er niet. Iedereen huurt een buggy (golfkarretje) voor 60 euro p/d en daarmee rijd je rond. De afstanden zijn echter zo gering dat wij alles lopend doen ( geen keuze want boekhouder Blanca was wakker). Onze bungalow ligt tegen het strand aan (catseyebeach) tussen de tropische vegetatie. Het is allemaal supermooi aangelegd. Er lopen ook wat Kangaroo’s rond.

De eerste dag rond gewandeld en hebben we de boel verkend, s’ middags op mooi terrasje bij de jachthaven gezeten, drankje, relaxen. Paar boodschapjes gedaan en s’ avonds lekker zelf eenvoudig maaltijdje gemaakt en op ons eigen terrasje zitten eten. Om 7 uur eerst nog een uurtje getennist.

Maandagochtend vroeg lekker eerst hartlopen, (Blanca bleef lekker liggen) daarna ontbijtje en het strand op. Het was een beetje bewolkt en dat was prima want het is behoorlijk warm. Aan het eind van de middag weer naar de haven, lekker drankje gedaan en ‘s avonds weer een potje getennist en daarna weer eigen potje gekookt.

Dinsdag geen programma, geen afspraken of dingen te doen, gewoon lekker niksen (eerste dag sinds ons vertrek….). ’s Morgens lekker ontbijtje op ons eigen terrasje en aan het eind van de ochtend zijn we naar de gym gegaan, lekker anderhalf uur een beetje uitleven…de faciliteiten zijn hier super. Echt niks op aan te merken dan?….tuurlijk wel….is het misschien iets te over-georganiseerd ? Het doet me soms denken aan de film “The Truman show”, je weet wel met Jim Kerry. Alles klopt hier zo tot op de millimeter dat het soms niet echt lijkt. De mensen zijn soms zo aardig dat het niet echt lijkt…tja. Wel heel vermakelijk, we liggen constant in een deuk!! Dinsdagavond afscheid diner bij een Italiaan aan de haven (10 minuten lopen vanaf onze bungalow) met een mooie zonsondergang. Was super.

Woensdagochtend inpakken en wegwezen! 12.30 uur vliegen we naar Sidney met Quantas QF876 (vliegtijd 2 uur 20min). Wordt weer met z’n allen het vliegtuig op gang trekken zodat hij op tijd in de lucht is…(korte startbaan…). Altijd weer spannend!! Zal in Sidney even aanpassen worden, we gaan van +30 naar +20 graden. Ook weer even goed voor het lichaam…hihihi.

1. Carmen lenderbor:
    15 november 2016
    welldone pronkees, jullie genieten zeker en vast down and under, heel leuk allemaal,
    knuffels carmen
  2. Sonja:
    Heerlijk genieten. Leuk jullie reisverslag te lezen. Aftellen, nog 2 weken xx
  3. Annemarie A.:
    genieten!!!!
  4. Wilma en Ronald:
    15 november 2016
    Ook al is het dan net niet echt.. voor ons ziet het er super echt uit. Zo'n..zee.. strand.. en 2 mensen die genieten.