Sidney Beaches

17 november 2016 - Sydney, Australië

Donderdag 17 november ’s morgens rustig opgestaan, lekker buiten breakfast gedaan bij een restaurantje vlakbij het hotel. Vandaar naar Metro station Museum gelopen en daar op de stadsbus gestapt naar de kust (de chauffeur was zo aardig om ons gratis mee te laten rijden…wellicht vondt hij ons zielig??). Overigens is het openbaar vervoer inclusief de bus uitstekend geregeld in Sydney. Ook met de bus, je hoeft nooit langer als 5-7 minuten te wachten. Na een half uurtje kwamen we aan bij het eindpunt van de bus, Coogee Beach. Vandaar gaan we langs een aantal stranden naar het noorden, en passeren we; Coogee beach, Gordon beach, Clovelly Beach, Bronte Beach, Tamarama Beach, om te eindigen in Bondi beach. Het is een wandeling die prachtig is aangelegd. De stranden met parken erbij liggen prachtig en de voetpaden tussen de beaches lopen langs de rotsen. Voldoende cafetjes, restaurantjes etc onderweg. Veel foto momentjes, prachtige vergezichten en super weer, graadje of 23. Op Bronte Beach en Bondi Beach zijn de surfers actief. Super hoge golven, is ideaal voor de surfers. Stranden zijn prachtig maar zonder faciliteiten, mensen nemen allemaal zelf stoeltjes mee. Bijzonder was de oversteek tussen 2 stranden welke over een prachtig oud kerkhof ging…altijd gezellig… Bij aankomst op Bondi Beach weeer een stadsbus gepakt naar de stad. Aan het eind van de middag nog ff door China Town gewandeld, de tuin van ‘Chinees Garden of Friendship”, is een prachtige tuin. Daarna wat gegeten bij Darling Harbour. Darling harbour is een nieuw gebied aan de haven. Allemaal nieuwbouw maar toch prachtig en sfeervol aangelegd. Soms denk je dan…dat moet in Nederland ook kunnen…’s Avonds zijn we naar het Shangri-la hotel bij de haven een drankje gaan doen, bar Blue36 (Virgin Mojito voor B en een Dry Martini voor W….onze favoriete drankjes), heerlijk uitzicht vanuit de bar, 36ste etage dus, prachtig uitzicht op de Harbour Bridge en het Opera gebouw bij avond licht. Mooi om een mooie dag zo af te sluiten. Sidney, een lekkere stad, relaxed, schoon, gezellig (beetje Europees..?), niet hectisch zoals Hong Kong. Super stad!! Maar goed, morgenochtend doen we eerst een ontbijtje buiten, gaan we een auto ophalen bij Hertz, zit 2 blokken bij ons hotel vandaan, en vervolgens rijden we naar Black Heath in de Blue Mountains. Lekker karren en relaxen onderweg, weersverwachting voor vrijdag is +30 graden, wat wil een mens nog meer?

1. An:
    Klinkt fantastisch!
  2. Sonja:
    Klinkt als heerlijk genieten. Top
  3. B&W:
    18 november 2016
    Zeker genieten Sonja, hebben we aan jullie te danken!! Je weet hoe het is...het gaat niet alleen om het doel..(zijn jullie!) maar vooral de reis er naar toe!
    Tot gauw!!
  4. Ronald:
    Levensgenieters! enjoy enjoy
  5. Max:
    19 november 2016
    Echte levensgenieters jullie!!! Heel veel plezier!
  6. Erik en Nel:
    19 november 2016
    Wat fijn dat jullie er zo van genieten, had ik wel verwacht hoor, en ons zo mee laten genieten! Eerst van een white sunday eiland, en nu weer van Sydney! Zie het allemaal weer voor me, alleen was Sydney onze eindbestemming!
    En morgen op weg naar de Blue Moutains, ook al zo mooi! Schijnt 's avonds ook heel mooi verlicht te zijn, hebben wij, ondanks dat de camping er aan de overkant lag, helaas gemist, dus maak maar wat mooie foto's voor ons!
    Nou, veel plezier met de camper, en links rijden hoor Willem, en geniet van de mooie natuur!
  7. B&W:
    20 november 2016
    Hallo Max wat leuk dat je reageert we zijn inderdaad aan het genieten. Nog even en dan gaan jullie ook een mooie reis maken.
    Heel veel groeten Van ons
  8. B&W:
    20 november 2016
    Hallo Bruintjes alles goed met jullie. O was vergeten dat jullie na Sydney klaar waren. Misschien dat na het zien van de foto's van de great ocean road jullie volgend jaar weer willen. Dikke kus voor jullie allemaal
  9. B&W:
    20 november 2016
    Hoi Ro leuk dat wij nu ook op plaatsen komen waar jij ook geweest bent. Nu speciaal wat foto's van paarden voor Nathalie gemaakt.
    Dikke kus en goed weekend